Mit Grønne univers

søndag den 27. april 2014

Balcony table re-design....

Jeg har to dejlige altaner, og især den ud til gaden er jeg glad for, da solen skinner hele eftermiddagen. Har for længe siden købt to altanstole og har har i mange sæsoner haft blomstrende altankasser, det som bare manglede var et fint altanbord. Da altanen er rimelig lille, dog ikke en af de franske, satte det nogle begrænsinger for mine muligheder. Havde på set på nettet at Ikea havde et, som lignede et bord, der var værd at kigge nærmere på. Så igår tog jeg et smut forbi Ikea og kiggede nærmere.

Bordet fra Ikea, og hængsler fra Bauhaus:)

                                                                               
           
  




Bordet blev købt med hjem, dog med lidt betænkning, da det ikke kunne klappes sammen. Men  på vej hjem fra Ikea, smuttede jeg forbi Bauhaus, da jeg tænkte at hvis jeg købte nogle hængsler, måtte de da kunne bruges til at re-designe bordet lidt, så det kunne passe til min altan. 






Det første var at få det "stabile" bord lavet om til et klapbord. Jeg skruede to hængsler fast under bordet, i hver side og så havde jeg klapbordet. Men hvordan skulle klapbordet blive stående "udfoldet", så det også kan bruges?





Jeg havde jo det "ben", som skulle skrues fast og holde bordet oprindeligt. Men det gled ligesom ud, når bordet blev klappet sammen. Hmmm, så jeg lagde hovedet i blød og så gik det op for mig, at jeg kunne save noget af "benet", så det ville "passe" ind mellem brædderne under bordet, som ses på billedet.






Jeg gik igang med saven og fik savet de to små stykker af "benet"øverst. 









Herefter satte jeg midterpinden på "benet" fast med et hængsel på midterpinden af bordet, som det oprindeligt skulle have været, bare med en skrue. Så kunne "benet" klappes sammen i takt med bordpladen.



   






Bordet har jeg sat fast med strips på altan gitteret, og på billedet ses hvor hængslerne sidder. 











Her er bordet klappet sammen, så altandøren kan åbnes, og jeg stadig kan bruge altanen til andre ting som fx. altanpuder. 


Det lykkedes, et styk altanbord af den fineste slags. Lige tilpasset min altan. 
Det er bare dejligt. Så kan jeg få eftermiddags kaffe på altanen lige i solen. 


Sidder i skrivende stund herude på mit nye bord, det er bare fedt, næsten som at få et nyt rum i lejligheden:) Men nu er det altså blevet for koldt at sidde her og skrive og jeg må ind. 

















                                                                                             

Ingen kommentarer:

Send en kommentar